We kennen het allemaal wel. Even tussen de bedrijven door een actie doorgeven aan de krant, nog even snel op het buitenbord de aanbieding van de week schrijven en, o ja, in het ledenblad van de sportvereniging moest ook nog een advertentie geplaatst worden. Voor je het weet ben je heel wat euro’s verder aan dit soort losse ad-hoc acties waar niet echt een strategie achter zit. En als je niet uitkijkt zijn er ook nog eens 3 verschillende partijen bezig om van je logo een soort van advertentie of poster te maken.
Samen met de bakker maken we een jaarplan, bedenken we een strategie en houden ons daar aan vast. We bekijken welke producten er extra aandacht nodig hebben, welke producten uniek zijn en of er nieuwe productintroducties gedaan moeten worden. We geven de webshop, spaaracties of bijvoorbeeld de bezorgservice meer aandacht indien dat nodig is en stemmen daarnaast het budget af en komen met een creatief en praktisch plan om het maximale uit het marketingbudget te halen.
Bij Ambachtsbakker Sybesma heeft dit tot een jaarplan geleid waarbij het budget dat wekelijks naar de krant ging werd verplaatst naar folderverspreidingen en winkelmateriaal. Hierdoor kon Sybesma veel meer over zijn bedrijf vertellen dan enkel een paar aanbiedingen op een 10x10cm advertentie. Doordat de consument het hele jaar door informatie van Sybesma op zijn deurmat ontving zijn de omzetten en klanten aantallen aanzienlijk gestegen.