Als bakkerij wil je een goede indruk maken bij je doelgroep. Of dit nu een zakelijke of particuliere klant is. Zodra er ook maar één blik geworpen wordt op uw folder moet er een beeld achterblijven dat past bij uw imago.
Een goede uitstraling in de vorm van een huisstijl is daarbij van belang. Het is het gezicht van uw bedrijf dat de identiteit uitstraalt. Maar waar moet je op letten bij het ontwikkelen van een goede huisstijl?
Een huisstijl is meer dan een logo. De slogan, het kleurgebruik de lay-out van posters en advertenties, de lettertypes en de fotografie zijn allen elementen die vastgelegd moeten worden in de huisstijl. Het proces om tot een goede huisstijl te komen is dan ook meer dan het verzinnen van een leuk logo. Het begint bij de strategie. Wie ben je, wie wil je zijn en waar wil je naar toe? Vervolgens komt er een creatieve fase waarin alle elementen ontwikkeld worden. Wanneer dit staat, zal alles doorvertaald moeten worden in verschillende middelen waarmee je communiceert met je klant, zoals drukwerk, advertenties, verpakkingen, winkel en website.
De samenhang tussen de verschillende middelen is van essentieel belang. Alleen wanneer de huisstijl consequent wordt doorgevoerd wordt deze herkenbaar. Doordat de Ambachtsbakker huisstijlen ontwikkeld, doorlopend bewaakt en ingeschakeld kan worden in de uitvoering van alle middelen blijft de visuele uitstraling van uw bakkerij op één lijn. Voor Arjan en Dieneke Bakker hebben wij een complete huisstijl ontwikkeld. De huisstijl is persoonlijk, ambachtelijk, natuurlijk en flexibel inzetbaar.